본문 바로가기

Music Of My Mind

소녀시대 : 태연&티파니-Because of you (LIVE)




켈리 클락슨 (Kelly Brianne Clarkson)의 원곡과 비교해 보아도
손색이 없는 우리의 소녀시대 태연과 티파니네요




I will not make the same mistakes that you did
니가 했던 실수를 다시 하지않겠어
I will not let myself cause my heart so much misery
내 가슴이 너무 아프게 하지는 않겠어
I will not break the way you did
니가 한것처럼 깨지지 않을꺼야
You fell so hard
너는 너무 힘들었어
I learned the hard way, to never let it get that far
나는 그만큼 가지 말아야 하는것도 어렵게 배웠어

Because of you
너때문에
I never stray too far from the sidewalk
나는 인도에서 멀리 떨어져서 걷지 않아
Because of you
너때문에
I learned to play on the safe side So I don't get hurt
안전한곳에서 노는것도 배웠어 그래서 나는 안다쳐
Because of you
너때문에
I find it hard to trust
힘들게 믿는것도 찾았어
Not only me, but everyone around me
나 뿐만 아니라, 내 주변의 다른사람들까지도

Because of you
너때문에
I am afraid
나는 무서워
I lose my way
난 내 길을 잃어버려
And it's not too long before you point it out
그리고 넌 멀지않아 그걸 지적하지
I cannot cry
난 울수도 없어
Because I know that's weakness in your eyes
왜냐면 나는 니 눈에 약점이라는걸 알잖아
I'm forced to fake a smile, a laugh
나는 거짓으로 웃도록 강요받지
Every day of my life My heart can't possibly break
When it wasn't even whole to start with
매일 내 가슴은 뛸수도 없었기 때문에 터질수도 없어

Because of you
너때문에
I never stray too far from the sidewalk
나는 인도에서 멀리 떨어져서 걷지 않아
Because of you
너때문에
I learned to play on the safe side
안전한곳에서 노는것도 배웠어
So I don't get hurt
그래서 나는 안다쳐
Because of you
너때문에
I find it hard to trust
힘들게 믿는것도 찾았어
Not only me, but everyone around me
나 뿐만 아니라, 내 주변의 다른사람들까지도
Because of you
너때문에
I am afraid
내가 두려워

I watched you die
니가 죽는걸 봤어
I heard you cry Every night in your sleep
니가 자면서 우는걸 들었지
I was so young
나는 너무 어렸어
You should have known better than to lean on me
내게 기대는 것보다 나은걸 찾아야했어
You never thought of anyone else
너는 다른 사람은생각도 안했찌
You just saw your pain
너는 너의 고통만 봤어
And now I cry
그리고 이제는 내가 울어
In the middle of the night Over the same damn thing
한밤중에 그 개같은걸..
Because of you
너때문에
I never stray too far from the sidewalk
나는 인도에서 멀리 떨어져서 걷지 않아
Because of you
너때문에
I learned to play on the safe side so I don't get hurt
안전한곳에서 노는것도 배웠어 그래서 나는 안다쳐
Because of you
너때문에
I tried my hardest just to forget everything
전부다 잊을려고 최선을 다해
Because of you
너때문에
I don't know how to let anyone else in
다른사람에게 나에게 들어오게 해야할지 몰라
Because of you
너때문에
I'm ashamed of my life because it's empty
내 삶이 텅비어서 부끄러워
Because of you
너때문에
I am afraid
내가 두려워